Hejj , mam WIELKĄ prośbę, czy pomoglibyście mi w takich zadaniach jak :

1. Jakie znasz urządzenia posiadające silnik elektryczny, które mają zastosowanie w domu ?


2. Wyjaśnij dlaczego urządzenia w metalowych obudowach, np. lodówka, pralka, muszą być podłączone do gniazdka ze stykiem ochronnym ?

3. Wyjaśni, dlaczego nie wolno obsługiwać mokrymi rękami elektrycznych urządzeń gospodarstwa domowego ?


PROSZĘ !!! , Jak byście mogli, to zróbcie wszystkie 3 zadania, i proszę, aby odpowiedzi były konkretne . :)

Pozdrawiam . !!!

2

Odpowiedzi

2010-03-17T15:18:45+01:00
1.Urządzenia:
KOMPUTER
TELEWIZOR
KUCHENKA
RADIO
LODÓWKA
2.Ponieważ muszą byc podłączone bo maja silink wlasnie i nie beda dzialac
3.Nie mozna poniewaz moze zaszkodzic ludziom i nawet moze skonczyc sie to smiercia
to mialem samo i dotalem 5!!!
3 2 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:22:07+01:00
1. Odkurzacz, lodówka, sokowirówka, mikser, suszarka, telewizor, radio.

2. Zabezpieczeni to polega na tym, że niebezpieczne napięcie, które może się pojawić na metalowej obudowie urządzenia, jest neutralizowane, czyli nie stanowi zagrożenia :)

3. Ponieważ woda przewodzi prąd i możemy zostać porażeni prądem elektrycznym :)
14 4 14