Dnia 11 listopada przypadają imieniny Marcina. Jedna z głównych ulic Poznania nosi nazwę: Święty Marcin, i dlatego w tym dniu poznaniacy obchodzą imieniny ulicy. Aby z dworca dojść do ulicy Święty Marcin, musisz przejść ulicą Dworcową,
która na planie w skali wynosi 1 : 20 000 ma długość 5 cm. w rzeczywistości długość tej ulicy wynosi:
A. 0,5 km
B. 800 m
C. 1 km
D. 2 km
proszę o obliczenia , z góry bardzo dziękuje proszę o pomoc!!!. :)

2

Odpowiedzi

2010-03-17T15:20:38+01:00
1 : 20 000
1cm- 20 000cm
1cm - 200m
1cm - 0,2km

5 * 0,2 km = 1km
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:20:40+01:00
20 000 * 5 = 100 000 cm = 1 km
Odpowiedź C.