Odpowiedzi

2010-03-17T15:41:44+01:00
2.Herkules był synem Zeusa i królowej Alkmeny.Porwał się z nożem ku żonie, zabił ją, a dzieci udusił. Czyn ten musiał odpokutować wykonując dwanaście ciężkich, nieludzkich prac, zleconych przez Eurysteusa. Zabił między innymi hydrę lernejską, oczyścił stajnię Augiasza i sprowadził woły Garionesa. Po ich wykonaniu stał się symbolem człowieka, który swą ciężką pracą i wytrwałością zasłużył sobie na nieśmiertelność. Czczony był w starożytnej Grecji i w Rzymie jako patron kultury, bóg handlu i bóstwo chroniące od złego.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:02:31+01:00
1.
prometeusz-wolontariusze, matka teresa z kalkuty
ikarem-czlowieka nie rozwaznego, nie madrego
Syzyf-czlowieka ktory ciezko pracuje, a ta praca nie przynosi mu zadnych zyskow i dalej musi pracowac
2.
Jeden z Herosów w mitologi greckiej, syn Zeusa i śmiertelniczki Alkmeny. Utozsamiany z Herkulesem. Znany byl z wielkiej sily, mestwa, zapaśnictwa i umiejetnosci wojennych, zwlaszcza celnego strzelania z luku. Lubiany przez Zeusa i Atenę. Był prześladowany przez zazdrosna Herę.

licze na naj