1. Wyjaśnij na czym polega różnica w sposobie łączenia się kości czaszki u dorosłego człowieka i noworodka
2. Wyjaśnij, w jaki sposób podane cechy budowy kończyn wiążące się z pełnioną przez nie funkcje:
a) zrośnięte kości biodrowe, łonowe i kulszowe
b) przeciwstawny kciuk

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T17:30:44+01:00
1. U dorosłego większość kości czaszki jest ściśle połączona za pomocą szwów, a u noworodka za pomocą sprężystej tkanki łącznej (ciemiączka).

2b. Przeciwstawny kciuk składa się z dwóch paliczków dzięki czemu umożliwia chwytanie

2009-10-26T20:42:51+01:00
Ciemiączko – nieskostniałe spojenie łączące kości czaszki u noworodków i niemowląt, wypełnione błoną łącznotkankową
U ludzi dorosłych nie ma ciemiączek kości czaszki są zrośnięte za pomocą szwów.
-Obręcz miedniczna musi byc solidnym oparciem dla kończyn dolnych ponieważ dźwiga ona ciężar ciała
-Pomaga nam lepiej chwytac przedmioty (występuje również u małp)