Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T15:28:07+01:00
1. W pracy nie powinieneś prowadzić prywatnych pogawędek. Jeśli musisz- skracaj je do absolutnego minimum.

2. Do znajomych, których nie znamy tak dobrze, że nie ma między Wami absolutnie żadnego dystansu nie telefonujemy przed godziną 8.00 rano ani po 22.00 wieczorem. Wyjątkiem są oczywiście sytuacje kryzysowe, w których masz pilną sprawę do danej osoby.

3. Nie narażaj swoich gości w domu, czy interesantów w pracy na asystowanie przy długich rozmowach. Jeśli konwersacja telefoniczna zanosi się na dłuższą- umów się na konkretną godzinę, tak, aby mieć pewność, że będziesz mógł rozmawiać bez skrępowania i mimowolnych świadków.

4. Mów wyraźnie i wprost do słuchawki, nie dotykaj jej jednak ustami.

5. Jeśli korzystasz z cudzego telefonu, zwłaszcza w przypadku gdy ma to miejsce regularnie, musisz (albo przynajmniej zaproponować) zwrócić przybliżone koszty rozmowy.

6. Gdy do kogoś telefonujesz i usłyszysz w słuchawce zwrot „Halo!”, albo „słucham?”, przedstawiasz się pierwszy i mówisz w jakim celu i do kogo dzwonisz.

7. Jeśli odbierasz telefon w miejscu pracy, zawsze na początku przedstawiasz nazwę firmy / instytucji w pełnej nazwie lub skrócie, następnie możesz (nie jest to konieczne) podać nazwę swojego stanowiska, i dopiero wtedy pytasz, w czym możesz pomóc.

8. Przez telefon nie załatwiaj intymnych ani kompromitujących spraw, zrób to podczas rozmowy „na żywo”.
2 5 2
2010-03-17T15:38:02+01:00
Aby kulturalnie rozmawiacz przez telefin należy:
1.Nie przeknilnać
2.wysłuchać co druga osoba ma do powiedzenia i jej nie przerywać
3.nie mówic głośno przez telefon w miejscach publicznych