Nieruchoma piła o masie 600g po uderzeniu nogom przez zawodnika uzyskała prędkość 12m/s.Jaka była wartość siły uderzenia nogi w piłkę ?Jeżeli czas zetknięcia nogi i piłki trwał 0,02 sekundy


pilnie mi jest potrzebne zadanie proszę:)

2

Odpowiedzi

2010-03-17T15:34:28+01:00
F=ma

F=m*V/t

F=(0,6kg*12m/s)/0.02s=360N
2 2 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:35:29+01:00
M = 600 g = 0,6 kg
Δv = 12 m/s
Δt = 0,02 s
a = Δv / Δt = 12 m/s : 0,02 s = 600 m/s²
F = m*a
F = 0,6 kg * 600 m/s² = 360 N
Odp. 360 niutonów.
8 4 8