Odpowiedzi

2009-10-26T17:32:11+01:00
A.5/6
b.4
c.5 5/7
d.3/8
e.28 3/4
f.1 1/4
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T17:33:09+01:00
A) 3/6 + 2/6 = 5/6 -dodaje się licznik
b) 13/6 + 19/8 = 32/8 = 4 -dodałam liczniki,następnie zamieniłam to na całości
c) 6 - 2/7 = 5 5/7 odjęłam od 6całych 2/7 (1 cała w tym wypadku to 7/7)
d) 1/4 - 1/8 = 2/8 - 1/8 = 1/8 - napierw sprowadzasz do wspolnego mianownika. w tym wypadku dla liczb 8 i 4 wspolny mianownik to 8 ,wiec 4 *2 to 8 i 1*2 to 2. wychodzi 2/8
e) 13/2 - 5/4 = 26/4 - 5/4 = 21/4 = 5 1/4 tak samo jak w przykladzie D tylko na koniec mogłam jeszcze wyciagnac calosci
f) 5 - 24/7 = 5 - 3 3/7 = 1 4/7
2009-10-26T17:33:24+01:00
A - 3/6+2/6=5/6
b- 13/8+19/8=32/8=4
c-6-2/7=3 5/7
d- 1/4-1/8= w tym ci nie pomoge
e- 13/2-5/4 = tutaj tez
f- 5-24/7= 5-3 3/7= 1 4/7
1 5 1