1.W sklepie sportowym Tadex ogłoszono piętnastoprocentową obniżkę cen.Wcześniej materac kosztował 30 zł,piłka plażowa 8 zł,a parasol plażowy 24 zł.Ile teraz kosztują te towary?

2.Liczba o 110% większa od 20 to
A=22 B=42 C=44 D=33
3.Konferencja przewidywana na 2 godziny przedłużyła o 35 planowanego czasu.Trwa więc:
a=2 godziny 42 minuty b= 2 godziny 7 minuty c=3 godziny 10 minut
d= 3 godziny 5 minut

4.Garnitur,który kosztował 800 zł,przeceniono najpierw o 10%,a następnie jeszcz o 5%.Cena tego garnituru wynosi obecnie:
a=120 zł b= 680 zł c=684 zł d=795 zł

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T17:25:40+01:00
Materac :
85% * 30 = 25,5 zł
piłka plażowa :
85% * 8 zł = 6,8 zł
parasol plażowy:
24 * 85 % = 20,4 zł

z2.
a ) 210% * 20 = 42 zł
b) 210 % * 42 = 88,2
c) 210 % * 44 = 92,4
d) 33* 210% = 69,3
z.4 odpowiedź - a
z. 5 odpowieź - c
2009-10-26T17:26:34+01:00
1. 15%= 0,15
Materac - 30zł*0,15=4,5zł
30zł - 4,5zł = 35,5zł
Piłka - 8 zł* 0,15=1,2zł
8zł-1,5zł=6,5zł
parasol - 24*0,15 =3,6zł
24-3,6zł=20,4zł
2. 20*0,1=2
100%=20zł
110%=42zł
3. 2*0,35=0,7
2+0,7=2,7godziny
4.800zł*0,1=80zł
800zł-80zł=720 zł
720zł*0,1=72zł
720zł-72zł=648zł