Odpowiedzi

2010-03-17T15:48:55+01:00
Funkcją mózgoczaszki jest ochrona mózgu i narządów zmysłów.

Funkcją trzewioczaszki jest ochrona narządów zmysłów oraz początkowego odcinka układu pokarmowego.

Konstrukcyjnie kręgosłup jest podstawową jednostką organizmu człowieka.
- Utrzymuje ciężar ciała i zapewnia równowagę
- Stanowi zaczep dla wielu innych kości ludzkiego ciała
- Amortyzuje wstrząsy
- Stanowi ochronę rdzenia kręgowego oraz nerwów rdzeniowych

funkcje klatki piersiowej:
- ochrona narządow wewnetrznych
-ruchy oddechowe

Obręcz barkowa jest punktem podparcia dla mięśni kończyn górnych.

Obręcz miednicza (Obręcz kończyny dolnej) Obie kości miedniczne wraz z kością krzyżową i kością guziczną tworzą stabilny pierścień kostny, zwany miednicą kostną
jest punktem podparcia dla mięśni kończyn dolnych.



18 4 18
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:49:24+01:00
Mozgoczaszka - Ma za zadanie chronić mózg i narządy zmysłów. Stanowi wraz z trzewioczaszką szkielet głowy zwierząt kręgowych.

trzewioczaszka - rzJest to przedniodolna część czaszki, chroni ona narządy zmysłów, początkowe odcinki przewodu pokarmowego(jamę ustną) i dróg oddechowych(jama nosowa).

kręgosłup - Zadaniem kręgosłupa jest podpora ciała, ochrona rdzenia kręgowego oraz, pośrednio, spełnianie funkcji przyczepów dla kończyn.

Klatka piersiowa - Chroni ona narządy wewnętrzne (głównie serce i płuca) i umożliwia proces wymiany gazowej.

obręcz barkowa - jej zadaniem jest stabilne utrzymanie kończyn górnych (u zwierząt kończyn piersiowych lub przednich).
12 4 12