Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T15:49:45+01:00
Głównym bohaterem powieści Henryka Sienkiewicza Pt. „W pustyni i w puszczy” jest Staś Tarkowski. Jego matka była Francuzką, a ojciec Polakiem. Urodził się i wychował w Port Saidzie. W chwili rozpoczęcia swojej przygody ma czternaście lat. Staś jest bardzo dobrze zbudowany i silniejszy od swoich rówieśników. Dobrze pływa i jeździ konno. Dzięki swojej wspanialej kondycji Staś cieszył się żelaznym zdrowiem. Był bardzo ciekawy świata, posiadał też bystry umysł i był inteligentny. W ciągu tych czternastu lat bardzo dużo zwiedził i zebrał sporo wiadomości z różnych dziedzin życia, dlatego też świetnie orientował się we wszystkim. Łatwo uczył się języków, poznał już angielski, polski, francuski i arabski. Podstawowymi cechami charakteru Stasia były prawość i szlachetność, kiedy miał możliwość zabicia Idrysa nie zabił go, bo stał tyłem do niego, ale gdy nadarzyła się okazja to pozabijał porywaczy, ale zrobił to dla ratowania siebie i Nel. Był odważny, bo nie bał się powiedzieć Mahdiemu, że nie przyjmuje jego wiary, tutaj udowodnił, że ma swój honor i nie wyrzekł się swojej wiary. Dzięki swojej pomysłowości Staś robił latawce, które puszczali po to, aby pomóc w ich odnalezieniu. Dzięki swojej zaradności umiał wybrnąć z każdej sytuacji:, gdy Nel była chora zdobył dla niej lekarstwo - chininę i w każdej trudnej sytuacji nie tracił głowy, ale postępował rozważnie. Kiedy w mieście panował głód Staś poszedł do pracy, aby zdobyć jedzenie dla Nel, to świadczyło o tym że był bardzo dobry dla Nel i pracowity. Dobry był nie tylko dla Nel, ale i dla wszystkich i starał się wszystkim pomagać, gdy tylko był w stanie pomóc. Zawsze dotrzymywał danej obietnicy, kiedy obiecał ojcowi Nel, że będzie się nią opiekował przez całą podróż, dotrzymał i tej obietnicy. Moim zdaniem Staś to postać godna naśladowania.

13 3 13
2010-03-17T15:51:52+01:00
Był :
chełpliwy
wyrozumiały
wysportowany
odważny
zdolny
odpowiedzialny
Był polakiem i polskim patriotą nie wiem czy dobrze :) w wolnych chwilach wydłubywał na kamieniu napis ,, Jeszcze Polska nie zginęła...''.
6 2 6