Odpowiedzi

2010-03-17T16:05:54+01:00
Zad.1.
a)
1/3 (jedna trzecia)(6x-9)+2=3(1/3x+1/3)-3
3x-3+2=x+1-3
3x-x=1-3+3-2
2x=-1 /:2
x=-1/2
b)
5(-2+y)=7(-y+1)
-10+2y=-7y+7
2y+7y=7+10
9y=17 /:9
y=17/9=1i 8/9

Sorki drugiego nie wiem...!
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:07:39+01:00
1.⅓(6x-9)+2=3(⅓x+⅓)-3
2x-9+2=x+⅓-3
2x-x=⅓-3+9-2
x=-2⅔

2.5(-2+y)=7(-y+1)
-10+5y=-7y+7
-17=-12y/: -12
y=1 i 5/12


3.(x+2)²=x²
x²+4x+4=x²
4x=-4/:4
x=-1



nie umiem tego 4 przykładu