Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:01:43+01:00
Kąt przy podstawie=x
Kąt między ramionami y=x-33 stopni
Suma kątów w trójkącie=180 stopni

2x+y=180stopno
2x+x-33=180
3x=180+33
3x=213
x=213/3
x=71stopni
y=x-33=71-33=38stopni

Kąt przy podstawie=x=71 stopni
Kąt między ramionami y=x-33 stopni=38 stopni
Spr.
2x+y=2*71+38=142+38=180 stopni.
Odp.
Kąty przy podstawie mają po 71 stopni, a kąt między ramionami 38 stopni.
pozdrawiam:)
2010-03-17T16:02:37+01:00
X -kąt przy podstawie
x-33 kąt między ramionami
2x+x-33=180
3x=213
x=71
kąty przy podstawie mają po 71 stopni
między ramionami 38 stopni
2010-03-17T16:04:15+01:00