Zadanie z treścią

Mama rozdała dzieciom 12 cukierków i 8 jabłek (nie dzieląc jabłek na części). Ile mogło być dzieci, jeżeli każde dziecko dostało tyle samo cukierków i tyle samo jabłek

będą tu dwa rozwiązania proszę rozwiącać to tak abym mogła tak samo zapisać w zeszycie pliss:)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T17:29:07+01:00
12:2=6
8:2=4

Pierwsza możliwość 2 dzieci
12:4 = 3
8:4 = 2

Druga możliwość 4 dzieci

2 1 2
2009-10-26T17:31:39+01:00
Wiadomo ;) ale moge podac tylko jedno :
12 i 8 maja wspolny mianowniki 2,4 i teraz trzeba pomyslec kiedy dostana po rowno :
12:4=3 - dzieci dostana po 3 cukierki
8:4=2 - dzieci dostana po 2 jablka
odp.: Dzieci jest 4
≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈≈
sory ze nie podalam drugiego ale drugiego nie widze ;)
4 4 4
2009-10-26T17:32:50+01:00