Liczba 3 spełnia równianie:
a)jedna trzeciax-2=5-dwie trzecie x
b)dwie trzecie x +2=jedna trzecia(x+9)=
c)x-4=3(2x + 5)=
d)4x+2=5x-(x-1)=


Każde równanie proszę rozwiązać i podać odpowiedzieć z polecenia !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

2010-03-17T16:10:33+01:00
1-2=5-2
-1=5 - sprzeczne brak rozwiązania (skreśl znak równości i to napisz)

2+2=1+3
4=4 - liczba 3 spelnia to równanie.

3-4= 18+15
-1=33 - sprzeczne brak rozwiązania

12+2 = 15+2
14=17 - sprzeczne brak rozwiązania
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:11:22+01:00
A)-2=5-2/3x
2/3x=5+2
2/3x=7
razy 3/2
x= 7/1 razy 3/2
x=21/2
x=10,5(lub 10 i jedna druga)
b)x-4=3(2x+5)
x-4=6x+15
x-6x=15+4
-5x=19
dzielone na -5
x= -3i cztery piąte)
c)4x+2=5x-(x-1)
4x+2=5x-x+1
4x-5x+x=1-2
0x=-1