Odpowiedzi

2010-03-17T16:34:13+01:00
Pole powierzchni całkowitej = 156 cm²
Pole ściany bocznej = 30cm²
Pole Δ = a x h : 2

30cm² x 2 = 60 cm
a = 4cm
h = 15 cm

pole Δ = 4cm x 15cm : 2 = 60cm² : 2 = 30cm²

krawedzie = 4 x 15cm + 4 x 4cm = 60cm + 16cm = 76 cm

x = razy
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:39:30+01:00
Pole całkowite = 156cm²
Pole ściany bocznej = 30cm²
Pole boczne=30cm² × 4 = 120cm²
Pole podstawy=156cm²-120cm²=36cm
( jego podstawa to kwadrat ) ( a-krawędź podstawy )
a=√36cm² (całe 36cm² musi być pod pierwiastkiem)
a=6cm ( długość krawędzi podstawy )

Pole ściany bocznej=(a*h):2
( po przekształceniu ) h=(2P):a
h=60cm²:6cm
h=10cm

Obliczanie wysokości ostropsłupa ( z Pitagorasa )
3²+x²=10²
x²=100-9
x=√91 ( wysokość ostrosłupa )

długość krawędzi bocznej:
3²+10²=x²
x=√109