Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:11:31+01:00
A) 2x-6=3(x+1)
2x-6=3x+3
2x-3x=3+6
-x=9/*(-1)
x=-9
b) 1/3(y-1)=5y
1/3y-1/3=5y/*3
y-1=15
y=16
c) 6z+8/2=4
6z+4=4
6z=0/÷6
z=0
d) 1/2z+6=z-1/*2
z+12=2z-2
z-2z=-2-12
-z=-14/*(-1)
z=14

2010-03-17T16:14:21+01:00
A) 2x-6=3(x+1)
2x-6=3x+3
2x-3x=6+3
-1x=9/-1
x=-9
b) 1/3(y-1)=5y
1/3y-1/3=5y/⅓
y-1=15
y=16
c) 6z+8/2=4
6z+4=4
6z=4-4
6z=0/6
z=0
d) 1/2z+6=z-1
½z-z=-6-1
-½z=-7/(-½)
z=14