Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:14:56+01:00
Środek symetrii figury jest punktem, względem którego ta figura jest do siebie środkowo symetryczna. Figura obrócona o 180 stopni wokół swojego środka symetrii nałoży się na siebie.

Figura środkowosymetryczna: Figura geometryczna posiadająca środek symetrii. Figurami środkowosymetrycznymi są np: koło, prosta, równoległobok oraz kula.
27 4 27
2010-03-17T16:15:26+01:00
Środek symetrii- to punkt względem którego przekształcając figure w symetrii środkowej otrzymujemy taką samą figurę.

figura środkowosymetryczna-figury które posiadają środek symetrii figury, czyli punkt względem którego obrazem danej figury w symetrii środkowej jest ta sama figura.
71 4 71