A więc daje dużo punktów i zadanie ma być rozwiązane porządnie.Za złe lub niekompletne daje spam.Zadanie ma być w postaci danych,szukanych,wzorów a dopiero potem rozwiązanie i odpowiedź.Daje naj.
Korzystając z pierwszej,drugiej zasady dynamiki,kinematyki itp.
1.Na startujący pojazd o masie 2000kg działa stała siła ciągu 500N.
Oblicz prędkość i przebytą drogę po 1 minucie,po chwili startu.
2.Oblicz średnią siłę działającą na pocisk o masie 0,5 kg wylatującym z lufy o długości 1,8m(lufę traktować jak drogę) z prędkością 600metrów na sekundę.
Z góry dzięki i proszę o szybkie rozwiązanie.

2

Odpowiedzi

2010-03-17T16:56:58+01:00
Rozwiązanie w załączniku...
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:07:45+01:00
Ad.1
Dane:
masa= 2000kg Szukane: v, a, s =?
siła = 500N

Rozwiązanie:
a= f/m
a= 500/2000 (n/kg)
a = 0.25 (n/kg)
g= at2 / 2
g= 0.25 * (60)2 / 2 = 0.25 * 3600 / 2 = 450m

V= Vo * at
V= 0 * 0.25 * 60
V= 15 m/s
Odp: Predkosc ta wynosi 15 m/s.
ad2
Dane:
m=0.5kg
S=1.8
V=600m/s Szukane: t=? F=?

Rozwiązanie:
t= s/v
t=1,8/600
t= 0,003s

deltaP = F*t
F= delta P/ delta t
F= 0,5kg *600m na s. / 0,003
F= 100 000N.



symbolika (tak na wszelki wypadek:) )
* - mnożenie
/ -dzielenie
w pierwszym zadaniu t2 = t KWADRAT
jak cos to pisz na priv, mam nadzieje ze pomoglam:))
4 5 4