Babcia Adama piecze wielkanocną babke drożdżową. Z przepisu wynika,że powinna zmieszać mąkę, tłuszcz i cukier w stosunku 12 : 3 : 5 . ile ma wziąść tłuszcz i cukru, jeżeli ma tylko 0,6 kg mąki?
Baaaaaaardzo proszę o pomoc :) z góry dziękuje.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:24:02+01:00
12 : 3 : 5
0,6 kg mąki
12÷0,6=20
3÷20=0,15- tłuszcz
5÷20=0,25 -cukier
odp. Powinna wziąść 0,15kg tłuszczu i 0,25kg cukru.
10 4 10
2010-03-17T16:38:35+01:00
12 : 3 : 5
12=0,6 kg 12:3=4
3=1/4 z 12 0,4:4=0,15 kg
12=100% 6=50% 50%:6=8,33..% 8.33*5=41,66=42%
0,6kg=100% 1%=0,006 42%*0,006=0,252kg
4 3 4