Odpowiedzi

2010-03-17T16:24:06+01:00
Prądy morskie zmieniają strefę klimatyczną obszaruna kontynencie przy którym występuj (np. ciepły Prąd Północnoatlantycki, stanowiący przedłużenie Golfsztromu, przyczynia się do ocieplenia klimatu Skandynawii, a chłodny Prądu Benguelskiego występujący u południowo-zachodnich wybrzeży Afryki przyczynił się do powstania pustyni Namib).
12 4 12
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:35:51+01:00
Prądy ciepłe – wywołują opady, wzrost temperatury i parowania.

prądy zimne – obniżenie temperatury, osłabienie parowania podwyższenie ciśnienia.

prądy morskie są wiele lepszymi transmiterami energii pomiędzy szerokościami geograficznymi niż wiatry.

Liczę na najj ;ddd
28 3 28