OProcentowanie na lokacie rocznej w pewnym banku wynosi 7 %
a)Jakie będą po roku odsetki od wpłaconej na to konto kwoty 400 zł?
b)Jaki będzie stan konta po roku,jeśli wpłacona kwota wynosi 500zł?
c)Ile złotych trzeba wpłacić ,aby po roku odsetki wyniosły 140zł?
d)Stan konta po roku od wpłaty wyniósł 920,20zł. Ile złotych wpłacono na konto?

2

Odpowiedzi

2010-03-17T16:27:00+01:00
A)Jakie będą po roku odsetki od wpłaconej na to konto kwoty 400 zł?
400*1,07=428
428-400=28
ODP: 28
b)Jaki będzie stan konta po roku,jeśli wpłacona kwota wynosi 500zł?
500*1,07=535
ODP: 535
c)Ile złotych trzeba wpłacić ,aby po roku odsetki wyniosły 140zł?
100% = x
7% = 140
x=(100%*140)/7%=2000
ODP: 2000
d)Stan konta po roku od wpłaty wyniósł 920,20zł. Ile złotych wpłacono na konto?
107% = 920,20
100% = x
x=(100%*920,20)/107%=860
ODP: 860
9 4 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:30:25+01:00
A) 100%-400
7%-x
x=7*400:100=28zł
Odp. Odsetki będą wynosiły 28 zł.

b) 100% - 500zł
7% - x
x=7*500:100=35zł
500zl+35zł= 535zł
Odp. Stan konta będzie wynosił 535 zł.

c) 100% - x
7% - 140
x=140*100:7=2000zł
Odp. Należy wpłacić 2000zł.

d) 100%-x
107%-920,20
x=920,20*100:107=860zł.
Odp. Wpłacono 860 zł.
16 4 16