7.Prędkość ściągania plików z internetu na komputerze Pawła wynosi średnio 150 kilobajtów na sekundę .Jego mama pozwala mu używać komputera co najwyżej 2 godziny dziennie.Czy Paweł zdoła w takim ściągnąć z internetu plik,który zajmuje 2 gigabajty pamięci?(1 gigabajt to 1024 megabajty,1 megabajt to 1024 kilobajty).


9.a)poziom wody w wannie przy maksymalnie odkręconym kranie podnosi się z predkością 4cm\min W jakim czasie wanna o głębokości 40 cm napełni się do połowy?
b)Tę samą wannę napełniono po brzegi.Po jakim czasie woda spłynie całkowicie,jeśli podczas opróżniania wanny poziom wody obniża się średnio o 3 cm w ciągu 1 minuty?


10.Pani Ewa pryed kursem szybkiego cztania czytała w tempie 50 stron na godzinę.Po kursie stwierdziła że czyta 1,5 raza szybciej.Ile stron przeczytała w ciągu 5 godzin?


Prosze o dokładne obliczania
bo to będzie na ocene!
Za obliczenia bedzie naj

3

Odpowiedzi

2010-03-17T16:34:14+01:00
2*1024*1024= 2097152 kilobajtów - rozmiar pliku
2097152: 150 ≈ około 13981 sekund - czas pobrania pliku
13981:3600≈ około 4 godziny
Odp: Paweł nie zdoła ściągnąć pliku.

zad.9
a) 40 cm:2= 20 cm
20 cm: 4cm/min= 5 minut
b) 40 cm: 3 cm/min≈ około 13 minut

zad.10
50 * 1,5= 75 stron na godzinę
5* 75= 375 stron- tyle przeczyta w ciągu 5 godzin
Mam nadzieję że jest dobrze ;)
2 5 2
2010-03-17T16:37:26+01:00
Zadanie 1.
2godziny to 7200s
150kb/s*7200s=1080000kb=1,03gb
1gb=1024mb
1mb=1024kb
1gb=1024*1024=1048576kb

1,03gb<2gb
Paweł nie zdoła w takim ściągnąć z internetu plik,który zajmuje 2 gigabajty pamięci.

Zadanie 2.
a) 40cm*0,5=20cm
4cm/min * x min=20cm
x min=20cm/ 4cm/min
x min=5 min
x=5
Wanna o głębokości 40 cm napełni się do połowy w czasie 5min
b)40cm / 3cm/min= 13min 20 s

Zadanie 3.
1,5*50=75
75*5=375

Pozdro
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:42:26+01:00
Zad.7
2h= 2*60min=120min
120min*60s=7200s
2 gigabajty=2048 megabajtów= 2097152 kilobajtów
150 kilobajtów= 1s
x= 7200s
x=7200s* 150kb
x=1080000
odp.zdąży pobrać ten plik

zad.9
a)
4cm=1min
20cm=5min
b)
3cm=1min
40cm:3=13¼₀min≈14 min

zad.10
50 stron=1h
50*1,5=75
75stron -1h
5*75=375 stron
odp. przeczyta 375 stron
5 3 5