W pensjonacie sa pokoje dwu i trzy osobowe razem jest 30 pokoi i 79miejsc ile pokoi dwu a ile trzy osobowych pokoi jest w pensjonacie

gimnazjum zakupilo 5 komputerow i 11 kalkulatorow graficznych za 17050zl komputer jest 4 razy drozszyod kalkulatorow oblicz cene komputerow i kalkulatorów

prosze o dokladne rozwiazanie wraz analiza i odp
sprawdzenie nie jest obowiazkowe

3

Odpowiedzi

2010-03-17T16:29:59+01:00
1.
x-ilość pokoi dwuosobowych
y-ilość pokoi trzyosobowych

x+y=30
x=30-y


2x+3y=79
2*(30-y)+3y=79
60-2y+3y=79
y=79-60
y=19-tyle pokoi trzyosobowych

x=30-19
x=11-tyle pokoi dwuosobowych

odp.pokoi dwuosobowych jest 11 ,a trzyosobowych 19
spr.
2x+3y=79
2*11+3*19=79
22+57=79
79=79
L=P

2.
x-cena komputera
y-cena kalkulatora
x=4y

5x+11y=17050zł
5*4y+11y=17050zł
31y=17050zł/:31y=550zł-cena kalkulatora

x=4*550zł
x=2200zł-cena komputera
odp.komputer kosztował 2200zł,a kalkulator 550zł
spr.
5x+11y=17050zł
5*2200zł+11*550zł=17050zł
11000zł+6050zł=17050zł
17050zł=17050zł
L=P
1 5 1
2010-03-17T16:34:04+01:00
X-liczba pokoi dwu osobowe
y-liczba pokoi trzy osobowe
{x+y=30
{2x+3y=79
{x=30-y
{2*(30-y)+3y=79
{x=30-y
{60-2y+3y=79
{x=30-y
{y=19
{x=11
{y=19
odp. W pensjonacie jest 11 pokoi dwu osobowych i 19 pokoi trzy osobowych.
x-cena jednego komputera
y-cena jednego kalkulatora graficznego
x=4y
5x+11y=17 050
5*4y+11y=17 050
20y+11y=17 050
31y=17 050/÷31
y=550
x=4y
x=2200
5x=11000
11y=6050
odp. Komputery kosztowały 11 000zł, a kalkulatory 6 050zł.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:34:27+01:00
Zad1
x- pokoje dwuosobowe
y - pokoje trzyosobowe
x+y=30 tyle jest wszystkich pokoji
2x +3y=79 tyle jest miejsc

x=30-y
2(30-y) +3y=79

x=30-y
60-2y+3y=79

x=30-y
y=19

x=11
y=19
odp: pokoji dwuosobowych jest 11 a trzyosobowych 19

zad2
x- komputer
y - kalkulator
5x+11y=17050 tyle zapłacono za komputery i kalkulatory
x=4y kalkulator jest droższy 4 razy

5(4y)+11y=17050
x=4y

20y+11y=17050
x=4y

31y=17050
x=4y

y=550
x=2200

odp: kalkulator kosztuje 550zł a komputer 2200zł
4 5 4