Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:29:32+01:00
Serce leży w śródpiersiu tuż pod mostkiem nad przeponą.Ma kształt
stożka przesunięty nie co w lewo. Znajduje w worku osierdziowym, który
zapobiega nadmiernemu rozciąganiu.Pokryte jest ciieniutkimi naczyniami
wieńcowatymi, które odpowiadają za odżywianie mięśnia sercowego.Mięsień
sercowy zbudowany jest tkanki poprzecznie prążkowanej typu serca.Serce
składssa się zz dwoch przesionków i komór.Ściana przedsionkow jest
cieńka, anajgrubsza jest w lewej komorze
(12mm-15mm).Międzyprzedsionkiem prawym, a prawą komorą znajduje się
zastawka trójdzielna, między lewym przedsionkiem, a lewą komorą
znajduje się zastawka dwudzielna.Serce ma zdolnośc do samodzielniego
wytwarzania stanów czynnych-pobudzeń, których skutkiem są skurcze.Układ odpowiedzialny za
automatyczna pracę serca to Układ Rozrusznikowo-Przewodzący.
cykl pracy serca
1.Spoczynek:, rozkurczone przedsionki i komory
2. skurcz przedsionków
3.Skurcz komór
Serce leży w śródpiersiu tuż pod mostkiem nad przeponą.Ma kształt
stożka przesunięty nie co w lewo.Znajduje w worku osierdziowym, który
zapobiega nadmiernemu rozciąganiu.Pokryte jest ciieniutkimi naczyniami
wieńcowatymi, które odpowiadają za odżywianie mięśnia sercowego.Mięsień sercowy zbudowany jest tkanki
poprzecznie prążkowanej typu serca.Serce składssa się zz dwoch
przesionków i komór.Ściana przedsionkow jest cieńka, anajgrubsza jest w
lewej komorze (12mm-15mm).Międzyprzedsionkiem prawym, a prawą komorą
znajduje się zastawka trójdzielna, między lewym przedsionkiem, a lewą
komorą znajduje się zastawka dwudzielna.Serce ma zdolnośc do
samodzielniego wytwarzania stanów czynnych-pobudzeń, których skutkiem
są skurcze.Układ odpowiedzialny za automatyczna pracę serca to Układ
Rozrusznikowo-Przewodzący.
cykl pracy serca
1.Spoczynek:, rozkurczone przedsionki i komory
2. Skurcz przedsionków
3.Skurcz komór
2010-03-17T16:41:07+01:00
Zewnętrzna budow serca:
tetnica płucna prawa
zyła główna górna
żyła główna dolna
aorta
tętnica płucna lewa
zyły płucne

schemat wewnetrznej budowy serca
prawy przedsionek
zastawka trójdzielna
prawa komora
lewy przedsionek
zastawka dwudzielna
lewa komora