Odpowiedzi

2010-03-17T16:30:23+01:00
Czas to najlepsza cenzura, a cierpliwość – najdoskonalszy nauczyciel.

Im więcej zdrowia zwykle się ma, tym mniej cierpliwości w cierpieniu fizycznym.

Jakże odpychająca ta George Sand! Czy to aby na pewno kobieta? Skłonny jestem w to wątpić.

Jestem już u źródła szczęścia...

Najdziwniejszym z ludzi jest geniusz: ten tak daleko w przyszłość wybiega, że ginie z oczu ludzi z nim żyjących, a nie wiadomo, które pokolenie pojąć go zdoła.

Słowo rodzi się z dźwięku – dźwięk przed słowem.


Ale z chopinem czy chopina cytaty ?JaK ŹLE TO SORRY bo myślałam że cytaty chopina ;P
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:31:14+01:00
Był czysty jak łza.
Autor: Jane Stirling

Byłem u Ciebie w te dni przedostatnie
gdy podobniałeś – co chwila – co chwila-
do upuszczonej przez Orfeja liry {...)
Autor: Cyprian Kamil Norwid, Fortepian Chopina

Chopin był tym, który budził światło Boże swoją muzyką.
Autor: Jan Twardowski

Kapelusze z głów, panowie! Oto geniusz!
Hut ab, ihr, Herren, ein Genie! (niem.)
Autor: Robert Schumann

Dzieła Chopina to armaty ukryte w kwiatach.
Gdyby Szopen żył to by pił.
Autor: Stanisław Wyspiański

Każdej jesieni deszcz jest inny
I inne liście strąca wiatr
A tylko smutek pana oczu -
Panie Chopinie – wciąż ten sam
Autor: Agata Budzyńska, Spacer z Chopinem

Nadejdzie dzień, kiedy zorkiestruje się jego muzykę, nie zmieniając nic w partyturze fortepianu, i wtedy cały świat dowie się, że ów geniusz, tak rozległy, tak pełny i tak mądry jak geniusz największych mistrzów, których sobie przyswoił, zachował indywidualność jeszcze bardziej finezyjną niż Sebastian Bach, jeszcze potężniejszą niż Beethoven, jeszcze dramatyczniejszą niż Weber.
Autor: George Sand

Rodem Warszawianin, sercem Polak, a talentem świata obywatel.
Autor: Cyprian Kamil Norwid

Wolę Szopena, dolatującego przez okno, na ulicy, niż Szopena ze wszystkimi szykanami na koncertowej estradzie.
Autor: Witold Gombrowicz, Dzienniki

Wszak on był tym kapłanem, co nas rozproszonych w święty Ojczyzny zapatrywał sakrament.
2 4 2