Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:32:26+01:00
Ta skala (1:100 000) oznacza, że to co na mapie jest 100 tys razy zmniejszone.

a więc 1cm na mapie to 100 000cm w rzeczywistości
Więc w skali mianowanej będzie to:
1cm-100 000cm
1cm-1 000m
1cm-1km

Odległość rzeczywistą można policzyć mnożąc odległość na mapie przez skalę

np. 2 cm na tej mapie to 2 x 1km = 2km
albo 2cm x 100 000 = 200 000cm = 2000m = 2km
1 5 1
2010-03-17T16:34:18+01:00
1:100000
1cm-1000m
1cm-1 km
zamieniasz cm, na m i jeśli się da na km ;))

odległość rzeczywista= skala * odległość na mapie
Mam nadzieję, że pomogłam :D