1)Obliz jaką wysokość ma trójkąt równoboczny o boku:
a)12
b)5
c)√3
d)4√6

2)Olicz długość boku równobocznego o wysokości 4 cm.
a)Jaką długość ma bok trójkąta równobocznego o polu √3 cm²?


Prosze o pomoc z góry dziękuę:) Daję najlepszą:)

3

Odpowiedzi

2010-03-17T16:33:55+01:00
Zadanie 1 a√3/2
a)h=6√3
b)h=(5√3):2
h=2,5√3
c)√3
h=√3*√3/2=3/2=1,5

d)4√6
h=4√6*√3/2=4√18/2=4√9*2/2=4*3√2/2=12√2/2=6√2

2)
h=4cm
a=2*4/√3 = 8/√3=8√3/3

a)P=a2√3/4
a2=4P/√3
4*√3/√3=a2
a2=4
a=2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:44:03+01:00
Wzór na wysokość w trójkącie równobocznym: h=a√3/2 (/-kreska ułamkowa)
a)12
h=12√3/2=6√3

b)5
h=5√3/2=2,5√3

c)√3
h=√3*√3/2=3/2=1,5

d)4√6
h=4√6*√3/2=4√18/2=4√9*2/2=4*3√2/2=12√2/2=6√2

2)
trzeba przekształcić wzór z wysokości, więc a=2h/√3
h=4cm
a=2*4/√3 = 8/√3=8√3/3

a)P=a2√3/4
a2=4P/√3
4*√3/√3=a2
a2=4
a=2



2010-03-17T16:49:38+01:00
1.
a) 6√3
b) 2,5√3
c) 1,5
d) 6√2

2.
2 cm = a√3 | * √3
2 √3 cm = 3a
a = (2√3)/3 cm

a - bok

3.
a)
a = 2