Na próbnym egzaminie gimnazjalisty Maciek zdobył 63 punkty. Obliczył, że z tekstu humanistycznego otrzymał o 25% więcej punktów niż z tekstu matematycznego-przyrodniczego. Ile punktów dostał Maciek z każdego tekstu?


DAM NAJ :):*


Ma wyjść: 28pkt. z tekstu matematyczno-przyrodniczego i 35pkt. z tekstu humanistycznego :)

Temat: Procenty w zadaniech tekstowych :);)

2

Odpowiedzi

2010-03-17T16:40:54+01:00
X- liczba zdobytych punktów w teście matematyczno- przyrodniczum
25%*x +x=⁵₄ x
⁵₄x+x= 63
⁹₄x=63 wszystko razy ⁴₉
x=28
63-28=35
Odp: Z egzaminu matematyczno-przyrodniczego otrzymał 28 punktów, a z humanistycznego 35 punktów.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:45:26+01:00
X - matematyczno - przyrodniczy
0,25x+x - humanistyczny
63=x+0,25x+x
63=2,25x /:2,25
6300:225=x
28=x - mat.- przyr.
0,25*28+28=7+28=35 - humanistyczny