WAŻNE NA DZIŚ!!! DAJE NAJLEPSZA.Dałem tyle pkt ile miałem
Lwi pazur jest starszy od swego brata Sokolego Pióra.Jeżeli przestawić cyfry liczby wyrażającej wiek Lwiego Pazura, to otrzymamy liczbę wyrażającą wiek Sokolego Pióra.Ile lat ma Lwi Pazur a ile Sokole Pióro jeżeli ich wiek wyrażają liczby całkowite i różnica kwadratów liczb wyrażających wiek braci jest równa 1089.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:45:12+01:00
Lwi pazur jest starszy od swego brata Sokolego Pióra.Jeżeli przestawić cyfry liczby wyrażającej wiek Lwiego Pazura, to otrzymamy liczbę wyrażającą wiek Sokolego Pióra.Ile lat ma Lwi Pazur a ile Sokole Pióro jeżeli ich wiek wyrażają liczby całkowite i różnica kwadratów liczb wyrażających wiek braci jest równa 1089.

10a+b=lewi pazur
10b+a=Sokolego Pióra

lewi pazur^2-Sokolego Pióra^2=(lewi pazur-Sokolego Pióra)(lewi pazur+Sokolego Pióra)=1089

(10a+b-10b-a)(10a+b+10b+a)=1089
(9a-9b)(11a+11b)=1089
9(a-b)*11(a+b)=1089
(a-b)*11(a+b)=121
(a-b)(a+b)=11

a^2-b^2=11

dla a=0
b niewymierne

dla a=1
b niewymierne

dla a=2
b niewymierne

dla a=3
b niewymierne
dla a=4
b=2,2

dla a=5
b=3,7

dla a=6<----poprawna odpowiedz
b=5 <----poprawna odpowiedz
dla a=7
b=6,1

dla a=8
b=7,2

dla a=9
b=8,3


odp:lewi pazur ma lat 65 ,Sokolego Pióra 56
2010-03-17T16:47:51+01:00
10x+y – wiek lwiego pazura
10y+x – wiek sokolego pióra

(10x+y)do kwadratu – (10y+x)do kwadratu = 1089
99xkwadrat – 99ykwadrat = 1089
xKwadrat – ykwadrat =11

założenia x>y i x,y є C <0,9>
metodą prób i błędów
9do kwadratu -8do kwadratu = 81-64=17
6kwadrat -5kwadrat = 36-25 =11

Wiek lwiego pazura – 65lat
Wiek sokolego pióra – 56lat