Zadanie.1.
Dlaczego korzystanie z horoskopów sprzeciwia się wierze?

Zadanie.2.
Co to jest odpust?

Zadanie.3.
Co to jest sukcesja apostolska? Jakie jest jej znaczenie praktyczne dla życia sakramentalnego?

Zadanie.4.
Kim był św. Jan Vianney?

Zadanie.5.
a) Na czym polega niebezpieczeństwo zażywania narkotyków?
b) Na czym polega niebezpieczeństwo nadużywania alkoholu?
c) Na czym polega niebezpieczeństwo palenia papierosów?



Proszę jak najszybciej - potrzebuję na jutro !!!

3

Odpowiedzi

2010-03-17T17:28:07+01:00
1. Ponieważ tylko Bóg wie co będzie w przyszłości.
2. Odpust jest darowaniem wobec Boga kary doczesnej za grzechy odpuszczone już co do winy.Może go uzyskać wierny,odpowiednio przygotowany-po wypełnieniu pewnych określonych warunków.
Odpust może być cząstkowy albo zupełny.
3. Sukcesja apostolska opiera się na poglądzie, że Jezus Chrystus przekazał władzę duchową nad Kościołem apostołom.
4. http://www.duchaniegascie.pl/vianney.html
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:28:18+01:00
Zadanie.1.
Dlaczego korzystanie z horoskopów sprzeciwia się wierze?Ponieważ horoskopy to są sugestie astrologów ,którzy nie zawsze mówią prawdę,jeśli człowiek wierzy w boga to wszystko mu się układ,natomiast i tak musimy przyjąc to co jest zasądzone z góry,chorobę, śmierc .

Zadanie.2.
Co to jest odpust?
Jest to święto parafii,w której jest uroczysta msza odpustowa,błogosławieństwo wiernych.Ale także odpust to odpuszczenie wszystkich grzechów,by odpust był ważny należy spełnic nadane warunki.

Zadanie.3.
Co to jest sukcesja apostolska? Jakie jest jej znaczenie praktyczne dla życia sakramentalnego?
Sukcesja apostolska – w katolicyzmie, prawosławiu, starokatolicyzmie, anglikanizmie i niektórych kościołach protestanckich tradycji luterańskiej: legitymizacja władzy biskupiej poprzez przekazywanie jej w hierarchii kościelnej od apostołów na mocy nieprzerwanej linii święceń biskupich.
Sukcesja apostolska opiera się na poglądzie, że Jezus Chrystus przekazał władzę duchową nad Kościołem apostołom.
Sukcesja apostolska opiera się na poglądzie, że Jezus Chrystus przekazał władzę duchową nad Kościołem apostołom. Na władzę apostolską składają się:
* władza głoszenia Ewangelii
* władza udzielania sakramentów (władza święceń)
* władza rządzenia Kościołem (władza jurysdykcji).
Władza ta opiera się o nieprzerwany łańcuch nakładania rąk aż do czasów apostolskich. Przerwa w tej sukcesji spowodowałaby wygaśnięcie sukcesji apostolskiej i kapłaństwa.
Zadanie.4.
Kim był św. Jan Vianney?
Jan Maria Vianney, proboszcz z Ars, (franc.) Jean Baptiste Marie Vianney (ur. 8 maja 1786 w Dardilly koło Lyonu, zm. 4 sierpnia 1859 w Ars, okręg Dombes) – francuski święty katolicki, ksiądz.
Zadanie.5.
a) Na czym polega niebezpieczeństwo zażywania narkotyków?
WYNISZCZAJĄ ORGANIZM ,UZALEŻNIAJĄ,OGŁUPIAJĄ CZŁOWIEKA
b) Na czym polega niebezpieczeństwo nadużywania alkoholu?
NISZCZĄ CAŁY WEWNĘTRZNY ORGANIZM CZŁOWIEKA,NISZCZĄ RODZINĘ,CZŁOWIEK STACZA SIĘ NA DNO SWEJ GODNOŚCI
c) Na czym polega niebezpieczeństwo palenia papierosów?
UZALEŻNIAJĄ, NISZCZĄ PŁUCA,


1 1 1
2010-03-17T17:33:11+01:00
Zad. 4
Św. Jan Vianney był proboszczem.
Zad. 5
a) Zażywanie narkotyków prowadzi nawet do śmierci. Uzależnić się od narkotyków jest łatwo ale trudniej jest wyjść z nałogu.
b) Nadużywanie alkoholu uniemożliwia funkcjonowanie. Prowadzi do wielu nieszczęść , którym ofiarami są nawet dzieci.
c) Palenie papierosów powoduje raka piersi. Osoby z najbliższego otoczenia też są na to narażone.

Wszystkie te nałogi są niebezpieczne dla zdrowia i prowadza do poważnych problemów.
Zad.2
Jest to darowanie przed Bogiem kary doczesnej za grzechy zgładzone już co do winy.
1 1 1