Ułóż i zapisz równania
a) liczba 37 jest o 12 większa od a
B)liczba 48 jest 3 razy mniejsza od b
c) liczba 14 jest 5 razy większa od c
d) liczba 21 jest o 13 mniejsza ok k
e) liczba n jest o 6 mniejsza od podwojonej liczby n
f) liczba m jest o 10 większa od 0,7m
G) liczba o 6 większa od x jest o 10 większa od połowy liczby x
h) liczba 3 razy mniejsza od x jest o 8 mniejsza od liczby x
i) liczba o 5 mniejsza od x jest od sumy liczby x i 3
J) 150% liczby x jest liczbą o 26 większą od x
k) 20% sumy liczby x i 5 stanowi 30 % liczby x
l) liczba o 10% mniejsza od x jest o 2 mniejsza od iloczynu liczby x i 3

Proszę o szybkę rozwiązanie tego zadania ...z góry dziękuje :D

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:47:06+01:00
A) a + 12 = 37
b) 3b = 48
c) c/5 = 14
d) k + 13 = 21
e) n + 6 = 2n
f) 0,7m + 10 = m
g) x + 6 = 1/2x + 10
h) x/3 = x - 8
i) tu jest coś źle sformułowane
j) 1,5x = x + 26
k) 0,2(x + 5) = 0,3x
l) x - 0,1x + 2 = 3x
4 5 4
2010-03-17T16:49:27+01:00
A)37=a+12
b)48=b\3
c)5c=14
d)k+13=21
e)2n=n+6
f)m=0,7m+10
g)x+6=1\2x+10
h)x\3=x-8
i)x=(x+3)-5
j)150\100x=x+26
k)20\100(x+5)=30\100x
l)x-10\100x+2=3x
6 2 6
2010-03-17T17:02:03+01:00
A) a-12=37
B) b:3=48
c) c:5=14
d) k-13=21
e) n+6 = 2n
f) m-10=0,7m
g) x+6-10 = 1/2x
x-4=1/2x
h) x/3 + 8 = x
i) coś chyba źle przepisane
J) 1,5x = 26+x
k) 20%(x+5) = 30% x
l) 90% x = 3x-2
3 2 3