Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:02:20+01:00
X - roztwór kwasu solnego o stężeniu 12%
y - roztwór kwasu solnego o stężeniu 24%

x + y = 8,4
0,12x+0,24y= 0,20 razy 8,4

x = 8,4 - y
0,12(8,4-y) + 0,24y= 0,20 razy 8,4

x = 8,4 - y
1,008-0,12y+0,24y=1,68

x = 8,4 - y
0,12y=1,68-1,008

x = 8,4 - y
0,12y=0,672/:0,12

x = 8,4 - y
y=5,6l

x= 8,4 - 5,6
y=5,6l

x = 2,8
y=5,6l

Zrobiłam to na zasadzie układu równań. Pamiętaj, by przed każdymi dwoma działaniami zrobić klamrę. ;) Pozdrawiam

25 4 25
2010-03-17T17:08:47+01:00
24/100x + 12/100*(84/10-x)=2/10*84/10
24/100x+126/125-3/25x=42/25
24/100x-12/100x=210/125-126/125
12/100x=84/125
x=84/125*100/12
x=28/5=5,6
8,4-5,6=2,8

/-to zapisz jako kreskę ułamkową
pozdrawiam;)

4 5 4