Wyłącz wspólny czynnik poza nawias:
2/7a+3/7b= ukośnik to kreska ułamkowa
0,12st+0,6sw-0,3su=
-36abc+18abc²-12a²bc=
-3/4m-3/5n= ukośnik to kreska ułamkowa


przekształc wyrazenie do najprostszej postaci:
4z-2e-(12a+3z-1,5e)=
12y-(3x-8y)+(2x-4y)+x=

2

Odpowiedzi

2010-03-17T16:51:22+01:00
2/7a+3/7b=1/7(2a+3b)
0,12st+0,6sw-0,3su=0,06s(2t+10w-5u)
-36abc+18abc²-12a²bc=6abc(-6+3c-2a)
-3/4m-3/5n=3(-1/4m-1/5n)

4z-2e-(12a+3z-1,5e)=z-0,5e-12a
12y-(3x-8y)+(2x-4y)+x= 16y
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:56:36+01:00
* 2/7a+3/7b=1/7(2a+3b)
* 0,12st+0,6sw-0,3su= 0,3s(0,4t+2w-u)
* -36abc+18abc²-12a²bc= 6abc(-6+3c-2a)
* -3/4m-3/5n=-0,75m-0,6n=-0,6(1,25m+n)


* 4z-2e-(12a+3z-1,5e)= 4z-2e-12a-3z+1,5e=z-0,5e-12a
* 12y-(3x-8y)+(2x-4y)+x= 12y-3x+8y+2x-4y=16y-x