Hrabia barszczyk wezwal swoich poddanych do zbierania grzybów.
OGLASZAM GRZYBOBRANIE !
ZA KAZDY PRZYNIESIONY MI GRZYB JADALNY ZAPLACE TALARA, ALE ZA KAZDY GRZYB TRUJACY ODBIORE 3 TALARY.

antek przyniosl hrabiemu 50 grzybow i zarobil 18 talarów. Ile zebral grzybow jadalnych a ile trujacych???
ZADANIE TO POLEGA NA ROZWIAZANIU ROWNANIA.. ;

2

Odpowiedzi

2010-03-17T16:55:43+01:00
X-ilość grzybów jadalnych
y-ilość grzybów trujących
x+y=50
x=50-y

1*x-3*y=18
x-3y=18
podstawiamy pod x
50-y-3y=18
-4y=18-50
-4y=-32/:(-4)
y=8-tyle grzybów trujących

x=50-8
x=42-tyle grzybów jadalnych

spr.
x-3y=18
42-3*8=18
42-24=18
18=18
L=P
Odp.Antek przyniósł 42 grzyby jadalne i 8 grzybów trujących
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:59:37+01:00
X - grzyby jadalne
50-x - grzyby trujące
x-3(50+x)=18
x-150-3x=18
4x=19+150
4x=168/:4
x=42
50-42=8

Odp: Antek zebrał 42 grzyby jadalne i 8 trujących. ; )
2 4 2