Odpowiedzi

2010-03-17T16:51:51+01:00
50 g - 100 %
x - 5 %
x = 2,5 g

2,5 g - 2,5 %
x - 100 %
x= 100 g

100 g - 50 g = 50 g - należy dodać tylko 50 g wody i nie dodawać soli
3 5 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T16:59:43+01:00
Cp = ms/mr * 100%
5% = ms/50 *100%
ms = 5% * 50g/100%
ms = 2,5g

masa soli to 2,5 g
masa wody 50g - 2,5g = 47.5g
mr2 = 2,5 * 100%/2,5%
mr2 = 100g

100g - 2,5g = 97,5g
97,5-47,5 = należy dodać 50g wody

____________________________
3 5 3