Odpowiedzi

2010-03-17T16:55:09+01:00
A)1+12
b)6+4m
nie wiem czy dobrze
2 3 2
2010-03-17T17:04:12+01:00
A)x=-31
b)m=2
c) x= -12/21
d)y=10
1 4 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:04:41+01:00
A)4(x+3)=5x-19
4x+12=5x-19
4x-5x=-19-12
-x=-31/:(-1)
x=31

b)2(2m-3)+2m=5(3-m)+1
4m-6+2m=15-5m+1
4m+2m+5m=15+1+6
11m=22/:11
m=2

c)1.2-1.9x=0.5(x+3)-0.3(x+5)
1.2-1.9x=0.5x+1.5-0.3x-1.5
-1.9x-0.5x+0.3x=1.5-1.5-1.2
-2.1x=1.2
-²¹/₁₀x=-¹²/₁₀ /:(-²¹/₁₀)
x=-¹²/₁₀*(-¹⁰/₁₂)=¹²/₂₁=⁴/₇

d) 5/6(y-4)-1/3=1/4(y+5)+1/2
⁵/₆y-¹⁰/₃-¹/₃=¹/₄y+⁵/₄+¹/₂
⁵/₆y-¹/₄y=⁵/₄+¹/₂+¹⁰/₃+¹/₃
¹⁰/₁₂y-³/₁₂y=¹⁵/₁₂+⁶/₁₂+⁴⁰/₁₂+⁴/₁₂
⁷/₁₂y=⁶⁵/₁₂ /:(⁷/₁₂)
y=⁶⁵/₁₂*¹²/₇=⁶⁵/₇=9²/₇
2 3 2