Hrabina S. znana miłośniczka biżuterii, ma dużą kolekcję pierścionków, 40% z nich jest ze złota, a 30% złotych pierścionków to pierścionki z brylantami.
Jaki procent całej kolekcji stanowią złote pierścionki z brylantami?


P.S.wynik to 12%..proszę o obliczenia;)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T17:50:31+01:00
X- cała kolekcja pierścionków
y=40%x=0.4x - złote
0,3y - złote z bryylantami

0,3 razy 0.4x= 0.12x czyli 12% całej kolekcji
2009-10-26T17:55:44+01:00
40/100=0,4
30/100=0,3
0,4*0,3=0,12
0,12*100%=12%