Zad. 1 :
obwód prostokąta jest równy 40 cm . Jeden z boków ma 7 cm . Wyznacz długość drugiego boku .
zad. 2 :
Obwód trójkąta równoramiennego jest równy 42 cm . Ramię trójkąta jest o 3 cm dłuższe od podstawy . Olblicz długość podstawy oraz długość ramienia tego trójkąta .
zad. 3 :
Na ogrodzenie prostokątnej działki potrzeba 150 m siatki . Jakie są wymiary tej działki , jeśli długość jest 1,5 razy większa od szerokości ?

Daje na te 3 zadania , Jeśli ktoś zrobi jedno lub 2 , to nie uznaje i daje spam .! Zadania są łatwee ; p

3

Odpowiedzi

2010-03-17T17:05:00+01:00
Zad 1.

7+7=14 cm
40 cm-14 = 26 cm
26/2= 13 cm
Zad 2.

6x+x=42 cm
7x=42 / /7
podstawa=6 cm
ramię= 3 x 6= 18 cm
Zad 3.

2x+3x=150 m
5x=150 / /5
x=30 m
1,5x=45 m

Nie wiem , czy dobrze , ale mam nadzieję , że pomogłam :)
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:09:39+01:00
Zad 1.
O=40 cm
40-2*7=26
26:2=13

Odp: Drugi bok ma długość 13 cm

Zad 2.
O=42
x - podstawa

x+x+3+x+3=42
3x+6=42
3x=42-6
3x=36 /3
x=12

Spr 12+15+15=42

Odp:Podstawa trójkąta równobocznego ma 12 cm zaś ramiona po 15 cm

Zad 3
0=150m
x- szerokość działki

2x+3x=150
5x=150 /:5
x=30

Spr: 2*30+3*30=150

Odp:Szerokość działki wynosi 30m a długość 45m







2010-03-17T17:12:33+01:00
Zad1
ob=2a+2b
a=7cm

2a+2b=40cm
2*7cm +2b=40cm
14cm+2b=40cm
2b=26cm
b=13cm
odp: długość drugiegi boku wynoci 13cm

zad2
x-podstawa trójkąta
x+3 - ramię trójkąta
obwód=42cm

ob=podstawa + 2*ramię
42cm=x+2(x+3)
42cm=x+2x+6
3x=36cm
x=12cm podstawa
x+2=12cm+2cm=14cm -ramię

zad3
2a+2b=150m
a-x
b-1,5x

150m=2x + 2*1,5x
150=2x+3x
150=5x
x=30m szerokość
1,5x=1,5*30m=45m długość

odp:szerokość działki wynosi30m a długość 45m