Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:16:49+01:00
L- leszcze
g- grube
p- płotki
x- wszystkie

l=38 x-5%x=100%x-5%x= 95%x
g=5%x
p=80%*(x-5%x)= 8/10*95/100x= 19/25x
x=l+p+g
x= 38+ 1/20x+19/25x /*100
100x= 3800+ 5x+76x
19x= 3800
x=200

g= 5%* 200= 5/100* 200= 10
Odp:.w stawie pływa 10 grubych ryb.


20 4 20
2010-03-17T17:47:59+01:00
0,05x - grube ryby
1-0,05= 0,95
0,95 * 0,8 = 0,76x - płotki

0,05x + 0,76x + 38 = x
38= x - 0,78x - 0,05x
38 = 0,19x
3800 = 19x / : 19
x = 200 - wszystkie ryby

200 * 0,05 = 10

Odp. W stawie Pana Ludwika pływa 10 grubych ryb.
22 4 22