Prosze pomóżcie :(

to jest treść zadań:
1 zad.
Za 3 lata Grześ będzie 3 razy starszy niż 3 lata temu. Ile lat ma Grześ?



2 zad.
-'Teraz jestem siedem razy starsza od mojej córki. Za 20 lat będę od niej dwa razy starsza' - powiedziała pewna pani. Ile lat ma ta pani?

proszę zróbcie mi te zadania ..

2

Odpowiedzi

2010-03-17T17:03:24+01:00
1. x - wiek Grzesia
x-3 - wiek Grzesia 3 lata temu
x+3 - wiek Grzesia za 3 lata

x+3= 3*(x-3)
x+3=3x-9
3+9= -x+3x
2x =12
x=6

Odp. Grześ ma 6 lat



2.
x-wiek córki

7x+20=2(x+20)
7x+20=2x+40
7x-2x=40-20
5x=20/:5
x=4

4*7=28

Odp: Pani ma 28 lat
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:04:31+01:00
1
3*3=9
2
4 lata- córka
28 mama
1 3 1