Odpowiedzi

2010-03-17T17:07:42+01:00
X - krótsza podstawa
1/2*3*(x+x+5)=18
1,5*2x+5=18
3,5x+5=18
3,5x=18-5
3,5x=13
x=13:3,5
x=3,714 - krótsza
3,714+5=8,714 - dłuższa
1 3 1
2010-03-17T17:08:02+01:00
P=18cm^2
h=3cm
a=x
b=x-5
P=((a+b)*h)/2
18=((x+x-5)*3)/2
36=(2x-5)*3
12=2x-5
2x=17
x=8,5
a=8,5cm
b=x-5
b=3,5cm
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:08:58+01:00
1/2*3*(x+5+x)=18
1,5x+1,5x+7,5=18
3x=10,5 /:3
x= 3,5- krótsza podstawa
3,5+5=8,5- dłuższa podstawa