TEKST:
Asia uwielbia godzinami oglądać telewizję. Któregoś dnia jej mama straciła cierpliwość:
- Asiu, jak możesz?! Już 3 godziny siedzisz przed telewizorem!
- Ależ mamo, to tylko 10% mojego wolnego czasu dzisiaj.

1. Uzasadnij, że Asia się pomyliła.

2. Napisz list do Asi. Przekonaj ją, że nie warto i nie powinno się godzinami przesiadywać przed telewizorem.

3. Co i dlaczego najczęściej robisz, gdy w wolnym czasie nie oglądasz telewizji?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:13:46+01:00
zad. 1
3 godz. według Asi to 10% jej wolnego czasu w ciągu dnia
dlatego
30 godz. według obliczeń Asi to cała doba
zad.2
Sopot 17 marca 2010r.
Droga Asiu!
Cześć! Nazywam się Paulina i mam ... lat. Od twojej mamy dowiedział się że dużo oglądasz tlewizji. Chciałam Ci zaproponaować inne sposoby na spędzanie wolnego czasu.
Zamiast siadzieć przed telewizorem w pogodny dzień możesz wyjść na rower lub rolki. Taka aktywność fizyczna jest zdrowa i dobrze wpływa na samopoczucie. Kiedy dzień jest pochmurny i zimny można posidzieć w domu. W tym czasie można posłuchać ulunionej muzyki lub poczytać książki.
Mam nadzieje że skorzystarz z tych porad . Czekam na odpowiedź i pozdrawiam.
Paulina

zad.3
Kiedy mam wolną chwilę chętnie wychodze pojeździć na rowerze lub pobiegać .
2010-03-17T17:21:52+01:00
1.
10% - 3h
100% - 30h
Jeśli 10% wolnego dzisiejszego czasu Asi to 3h, to 100% to 30h. To niemożliwe, ponieważ doba ma tylko 24h.

2. Warszawa,17.03.2010r.
Droga Asiu!
Piszę do Ciebie ten list, by przekonać Cię, że nie warto oglądać godzinami telewizję. Jest to nie tylko niekorzystne dla Ciebie, ale i Twojego otoczenia. Spędzając czas przed telewizorem niszczysz swój wzrok i skracasz czas aktywnego wypoczynku, a także czas spędzany z przyjaciółmi. Myślę, że warto znaleźć sobie jakieś hobby, które zajmowało by Ci cały wolny czas np. muzyka lub szachy. Dobrym pomysłem jest także posiadanie psa. Warto także spróbować jakiegoś sportu np. siatkówka, tenis stołowy. Mam nadzieję, że przekonałam Cię, że warto znaleźć sobie jakieś zajęcie poza telewizją.

Pozdrawiam, ..............

3.
*czytam książki, ponieważ są one bardzo wciągające
*uprawiam sport, bo jest to korzystne dla zdrowia
*spotykam się z przyjaciółmi, ponieważ bardzo ich lubię