Odpowiedzi

2010-03-17T17:14:00+01:00
P=1/2(a+b)*h
P=1/2(3,8+1,2)*1,3
P=1/2*5*1,3
p=3,25 cm2
1 4 1
2010-03-17T17:17:07+01:00
To tak korzystamy z własności w trójkącie prostokątnym. Dzielimy trapez na prostokąt i dwa trójkąty.

3,8 - 1,2 = 2,6 cm

2,6 : 2 = 1,3 cm

Teraz ten trójkąt ma 1,3 cm, co za tym idzie wysokość trapezu też równa jest 1,3 cm, bo powstaje trójkąt prostokątny, 45, 45 i 90 stopni.

Pc = (a+b) * h/ 2
Pc = (1,2 + 3,8)* 1,3 / 2
Pc = 4* 1,3 / 2
Pc = 5,2: 2
Pc = 2,6 cm²
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:18:03+01:00
Ponieważ tam są kąty 45 to wysokosc bedzie rowna a√2.
Gdzie a=(3,8-1,2):2=2,6:2=1,3
I liczymy pole:
P=[(1,2+3,8)*1,3]2=3,25

Odp: Pole trapezu wynosi 3,25cm².