Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:16:18+01:00
Skały dzielą się na:
magmowe
osadowe
przeobrażone

magmowe dzielą się na głębinowe, wylewne, żyłowe, krystaliczne

osadowe dzielą się na okruchowe, pochodzenia zwierzęcego, pochodzenia roślinnego i pochodzenia chemicznego

przeobrażone to są wtedy, gdy kamień przeobraża się w inny rodzaj kamienia np. piaskowiec w piaskowiec kwarcytowy, węgiel kamienny w diament itp.
2010-03-17T17:23:04+01:00
Skały utworzone są z minerałów, te zaś z pierwiastków. Najważniejsze pierwiastki to tlen, krzem, glin, żelazo, wapń, sód, potas, magnez i węgiel.

Skały dzielą się na trzy grupy:

-skały magmowe-zbud. z płynnej magmy zastygniętej w ziemi czasami wydostaje sie ona na powierzchnię w postaci lawy.

-skały osadowe-skały podlegające erozji, ich kawałki niesione są przez morza,rzeki oraz wiatr. Okruchy te osadzają się na sobie tworząc warstwy po zcementowaniu przeobrażają się w skałę.
WYRÓŻNIAMY:
· żwiry
· piaski
· lessy
· brekcje
· zlepieńce
· piaskowce
· iły


-skały metamorficzne-pod wpływem temperatury, ciśnienia i innych warunków pogodowych skały przeobrażają się z jednych w drugie. Np.:wapień w marmur