Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-03-17T17:13:23+01:00
Opadowe – których przyczyną są silne opady naturalne czyli o dużym natężeniu lub rozlewne na dużym obszarze zlewnym.
roztopowe – których przyczyną jest gwałtowne topnienie śniegu
zimowe – których przyczyną jest nasilenie niektórych zjawisk lodowych
sztormowe – których przyczyną są silne wiatry, sztormy występujące na zalewach i wybrzeżach
21 4 21
2010-03-17T17:15:13+01:00
Opadowe (deszczowe)

Roztopowe

Zatorowe

Sztormowe

11 3 11
2010-03-17T17:16:49+01:00
Opadowe - spowodowane opadami deszczu
roztopowe - spowodowane tajaniem pokrywy śnieżej
sztormowe - spowodowane wiatrem o sile przekraczającej 6 stopni w skali beauforta.
zatorowe - pojawiają się w czasie zamarzania rzeki gdy w wodzie powstaje śryż, czyli kryształki lodu, które spowalniają przepływ wody i powodują wystąpienie koryta rzecznego.

wzięłam to z mojego podręcznika od PO.
13 4 13