Podczas teleturnieju każdy z uczestników odpowiedział na 20 pytań. Za każdą prawidłową odpowiedź zawodnik otrzymywał 5 punktów a za każdą złą odpowiedź tracił 7 punktów. Oblicz ile dobrych a ile złych odpowiedzi udzielił zawodnik, który zdobył 52 punkty.

2

Odpowiedzi

2010-03-17T17:20:45+01:00
20*5=100
11*5=55
9*7=63
Odp.Dobrych miał 11 odp a złych 9
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:25:49+01:00
Powyżej użytkownik źle je wykonał. Odpowiedź brzmi 16 dobrych, 4 złe
16*5=80
4*7=28
80-28=52
x-dobre odpowiedz
y-złe odpowiedzi
x+y=20/*7
5x-7y=52
7x+7y=140
5x-7y=52
12x=192/12
x=16

x+y=20
16+y=20
y=20-16
y=4