Podpowiedź:
cwierc=1/4 korca
miarka=1/2 cwierci
garniec=1/4miarki
kwarta=1/4 garnca
kwaterka=rowna 1/4 kwarty
korzec=byl rowny ok 120litrom



1.Rolnik zebral z pola 175miarek zboza. Ile to korcow??
2.ilu litrom byly rowne lacznie: cwierc, 2 garnce i kwarta





PROSZE O OBLICZENIA Z GORY THX I DAJE NAJLEPSZE!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:23:57+01:00
1.


1 miarka= 1/2 ćwierci
2 miarki= 1 ćwierć
175: 2= 87,5 ćwierci
1 ćwierć= 1/4 korca
4 ćwierci= 1 korc
87,5: 4= 21,8 zaokrągleniu 22 korce
1 5 1
2010-03-17T17:26:05+01:00
175 dzielone na 2 =87 pol
175 miarek=87 i pół ćwierci
87,5 dzielone na 4 =21,87 korcow
Odp:175 miarek to 21,87 korcow.

cwierc+2 garnce+kwarta=1 i½garnca
cwierc=
nie wiem co dalej ;(
1 5 1