Jeżeli w grupie n osób każdy z każdym wita się przezpodanie ręki to liczba uścisków dloni wynosi 1/2n(n-1)
a)oblicz ile uścisków dłoni wymieniliby witając się w ten sposób
czterej panowie; wszyscy uczniowie w twojej klasy
(w klasie jest 9 osób)

B)W sejmie zasiada 460 posłów Ile uścisków dłoni wymieniliby posłowie gdyby każdy witał się z pozostałymi poprzez podanie dłoni


po proszę o wyniki + obliczenia i wyjaśnienia :)***

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:22:55+01:00
Zad.1
a)
n=4
0,5n (n-1)
0,5*4(4-1)=2*3=6

Wszyscy uczniowie:
n=9
0,5*9(9-1)= 4,5*8= 36

Zad.2
n=460
0,5*460(460-1)=230(460-1)=105570
1 5 1
2010-03-17T17:25:35+01:00
A)1/2 x 4 x (4-1)=1/2x4/1x3/1=12 1/2 x9 x (9-1)= 9/1 x 8/1 + 72
b)1/2 x 460x(460-1)=460/1 x 459/1 = 1954
1 5 1