Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-17T17:24:14+01:00
Utlenianie to przyłączenie się tlenu do reduktora
redukcja to odłączenie tlenu od utleniacza

tlenek miedzi (II) + wodór --> tlenek wodoru + miedź

tlenek miedzi się zredukował i jest miedź a wodór się utlenił i jest tlenek wodoru.

tlenek midzi - utleniacz
wodór reduktor

tlenek miedzi --> miedź (redukcja)
wodór --> tlenek wodoru (utlenianie)

Mam nadzieję, że pomogłem...
2010-03-17T17:24:41+01:00
To proste ;))

reakcja utleniania polega na łączeniu się tlenu z innymi pierwiastkami np.: magnez----- tlenek magnezu - tu zaszła właśnie ta reakcja był magnez a potem doszedł tlen i powstał tlenek magnezu

reakcja redukcji to proces odwrotny ;) wtedy tlen jest oddzielany od tlenków
np.: tlenek węgla------- węgiel
był tlenek węgla zabrano tlen, więc został sam węgiel



tlenek węgla4+ magnez----- tlenek magnezu+ węgiel

tlenek węgla4 i węgiel-- zachodzi redukcja
magnez i tlenek magnezu-- zachodzi utlenianie ;))