Odpowiedzi

2009-10-26T17:55:22+01:00
Absolutna-despotyczna.Władca absolutny moze ustanawiac prawo lecz jego ono nie dotyczy.Może robić co mu sie podoba i nie poniesie za to konsekwencji.
8 3 8
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-26T17:57:52+01:00
Władza absolutna- inaczej wladza despotyczna, cała władza w państwie skupiona jest w rękach jednej osoby. Władcy. Władca sprawuje legalnie zdobytą władzę, nie podlegając żadnym prawom.
Władca skupia w swoim ręku władzę ustawodawczą, wykonawczą i sądowniczą. W celu utrzymania władzy stosuje często narzędzia siłowe do zastraszania społeczeństwa oraz eliminuje ewentualnych konkurentów. Typowym przykładem jest Egipt i panowanie faraonów.

19 4 19